5 tips voor het schrijven van advertentieteksten

Hoe Zoek Je Woorden Op Een Pagina

5 tips voor het schrijven van advertentieteksten

Ontdek hoe u effectieve AdWords advertentieteksten schrijft, zodat u de juiste klanten naar uw website stuurt.

Meer informatie:
https://support.google.com/adwords/answer/1704392

SCRIPT:

AdWords biedt u veel verschillende manieren om in contact te komen met uw klanten –
zoals met video,

en beeld,

en in-app advertenties

maar het meest voorkomende type is de tekstadvertentie
die vertoond wordt naast de Google zoekresultaten.
Door deze tips te volgen, kan u effectieve tekstadvertenties creëren
om de juiste klanten naar uw site te brengen.

Samenvattend, waar bestaat een tekstadvertentie uit? Elke tekstadvertentie
heeft een kop, wat een goede kans biedt om de aandacht van uw klant te pakken.
Er is het webadres wat vertoond wordt bij uw advertentie, de zichtbare URL genoemd,
gevolgd door 2 beschrijvingsregels die u kan gebruiken om uw advertentie op te laten vallen en klanten te laten weten
wat ze precies op uw site kunnen vinden.
Nu dat u weet waar een advertentie uit bestaat, hoe schrijft u er een die klopt voor uw bedrijf?
Tip 1: Highlight wat u uniek maakt
Bij het bedenken van uw koptekst, denk dan aan wat u onderscheidt van de concurrentie.
Bijvoorbeeld, Ted is de eigenaar van een klein reisbureau.
Hij is gespecialiseerd in milieuvriendelijke rondreispakketten. Hij gebruikt termen als “mileuvriendelijk” in zijn advertentie koptekst
om klanten aan te trekken die zoeken naar wat hij aanbiedt.
Tip 2: Gebruik een call-to-action
Gebruik de beschrijvingsregels in je advertentie om uw klanten te vertellen wat ze kunnen doen op uw site wanneer ze op uw advertentie klikken.
Ted wil zijn klanten aanmoedigen actie te ondernemen door een rondreis te boeken op zijn site,
daarom zorgt hij ervoor dat hij dit vermeldt in zijn beschrijvingstekst. Hij maakt het zijn klanten ook gemakkelijk
door hen door te linken naar een pagina op zijn website die specifiek gaat over het type rondreizen dat hij promoot.
Tip 3: Gebruik verkooptermen
Als u iets speciaal te bieden heeft, zorg er dan voor dat uw klanten dit kunnen zien.
Marie is de eigenaar van een grote online schoenenwinkel.
Ze biedt een korting van 25% op alle laarzen gedurende de herfst, daarom zorgt ze ervoor dat dit in haar beschrijvingsregels staat.
Door specifieke prijzen of promoties te benadrukken kunt u de beslissing om op uw advertentie te klikken beinvloeden
Tip 4: Koppel uw advertentie aan uw zoekwoorden.
Probeer te denken zoals uw klanten en stelt u zich voor waar ze wellicht op zoeken wanneer ze op zoek zijn naar uw producten of services.
Gebruik die zoektertermen als zoekwoorden in uw advertentietekst
zodat uw advertentie vertoond kan worden wanneer mensen zoeken
naar wat u aanbiedt.
Marie gebruikt de term “laars uitverkoop” als een van haar zoekwoorden. Wanneer haar klant zoekt naar die woorden, worden ze vertoond in haar advertentie-
Tip 5: Koppel uw advertentie aan uw bestemmingspagina
Wanneer iemand klikt op de link in uw advertentie
zouden ze naar een bestemmingspagina gebracht moeten worden waar ze kunnen doen wat uw advertentie beloofd.
Hoe gemakkelijker u het maakt voor uw klanten om te vinden waar ze naar op zoek zijn,
hoe waarschijnlijker het is dat ze een aankoop doen.
Om meer ideeën te verzamelen over hoe u uw AdWords advertenties effectiever maakt, bezoekt u het AdWords helpcentrum.


Lees meer over Hoe zoek je woorden op een pagina


Login

Don't have an account ? Sign Up

Register New Account

Already have an account ? Login

Reset Password

Already have an account ? Login