Stoppen met Roken Tips – 10 Tips om te Stoppen met Roken

Stoppen met Roken Tips - 10 Tips om te Stoppen met Roken

Stoppen met Roken Tips : http://bit.ly/1m64nYm

Stoppen met roken tips – de stopdag
Leg je stopdag een tijdje op voorhand vast zodat je je mentaal kunt voorbereiden. Maak je omgeving rookvrij en ruim alles op wat je aan roken doet denken zoals sigaretten, asbak en aanstekers. Doe iets wat je graag doet en je niet aan roken doet denken. Verander je dagindeling zodat je vaste gewoontes in verband met je rookgedrag kunt doorbreken. Verlang niet teveel van jezelf op andere terreinen maar concentreer je vooral op niet roken.

Stoppen met roken tips – de stopweek
Drink een glas water om plotse zin in een sigaret te onderdrukken. Drink zo weinig mogelijk koffie als dat voor jou onlosmakelijk verbonden is met een sigaret. Vermijd alcohol. Roken en alcohol kunnen sterk met elkaar verbonden zijn. Eet fruit als een gezond tussendoortje en ter vervanging van een sigaret. Vergelijk plotse zin in een sigaret met een golf die komt aanrollen en weer verdwijnt. Doe iets anders om je aandacht te verleggen (bv. drink een glas water, doe een telefoontje). Hou jezelf bezig en probeer je gedachten af te leiden van je behoefte aan een sigaret. Doe ademhalingsoefeningen om beter met je plotse zin in een sigaret om te gaan.

Stoppen met roken tips – Steun van supporters
Kunnen rekenen op de steun van anderen verhoogt aanzienlijk je slaagkansen om te stoppen met roken. Hoe meer mensen je steunen, hoe groter je vangnet. Je kunt iemand uitkiezen die je van heel nabij volgt en gedurende enkele weken je ‘supporter’ kan zijn. Kies bij voorkeur een supporter die niet rookt. Kies iemand bij wie je je goed voelt, die zich op een positieve manier achter je besluit schaart om te stoppen met roken. Leg je supporter duidelijk uit wat je van verwacht: steun bieden, motiveren, alternatieven helpen zoeken voor moeilijke momenten, een luisterend oor bieden.

Stoppen met roken tips – moeilijke momenten
Een riskante situatie kan zich onverwacht voordoen zonder dat je er controle over hebt. Je krijgt bijvoorbeeld plots een sigaret aangeboden, je ziet een ‘onbewaakt’ pakje liggen, je gaat met vrienden gezellig uit. Het is belangrijk om op voorhand na te denken over waar en wanneer dat zou kunnen gebeuren en hoe je er het best mee omgaat. Op die manier ben je beter voorbereid en is je zelfvertrouwen ook groter om die obstakels te overwinnen.


Video Rating: / 5


Hoe Kan Ik Het Beste Stoppen Met Roken


Lees meer over Hoe kan ik het beste stoppen met roken


Tags :

Login

Don't have an account ? Sign Up

Register New Account

Already have an account ? Login

Reset Password

Already have an account ? Login