Een succesvolle business bouwen en dicht bij jezelf blijven: hoe doe je dat?

Bij Jezelf Blijven Hoe Doe Je Dat

Een succesvolle business bouwen en dicht bij jezelf blijven: hoe doe je dat?

Flavia’s communities hebben opgeteld zo’n 200.000 leden. Hoe bouwde zij wereldwijd aan een sterke community waar directeuren uit alle hoeken van de wereld zich bij willen aansluiten?

Het is erg inspirerend om te horen hoe je aan de ene kant dicht bij je eigen waarden blijft, en aan de andere kant een big business van de grond af opbouwt. Flavia Anghel laat je zien dat je alles kunt bereiken, als je maar een doel voor ogen hebt en authentiek blijft. Hoe zij dat deed en hoe samen met een klein team haar communities activeert, kun je zien in dit interview. Daarnaast deelt Flavia tips waar je meteen mee aan de slag kunt.

Flavia Barbat Anghel is de oprichter en CEO van Brandium Inc. Daar vallen Brandingmag (het internationale tijdschrift voor branding) en Branding.News (het brandingmagazine dat zich meer richt op de visuele stijlen van branding van over de hele wereld) onder. Hoe is zij begonnen? En wat zijn haar belangrijkste tips?

Tip: wees heel open en heb geen angst: durf te vragen
‘Ik zou nergens zijn gekomen, en ik denk onze community ook niet, zonder zo min mogelijk angst te hebben. Als je een big idea hebt, of iets groots wil doen, dan zullen er mensen naar je toe komen en zeggen dat je idee te groot is. Dat je het niet zult redden omdat je team te klein is. Maar er zijn ook mensen die je zullen verrassen. Je kunt mensen niet beoordelen op waar ze op dat moment zijn in hun carrière. Er zijn veel mensen die op vreemde manieren op heel hoge posities terecht gekomen. Zij zijn het bewijs dat je tot iets veel groters en veel effectievers kunt komen, terwijl je toch je kern en essentie behoudt van wie je bent. Zij hebben dat gedaan. En die moet je zien te vinden. En dat lukt alleen als je heel open bent en geen angst hebt. Je gaat erheen, je vraagt om wat je wilt, je vertelt wie je bent, wat je doet, waarom je het doet. En als ze deel willen uitmaken van je community, fijn. Zo niet, ook prima. Aan het einde van de dag is er geen schade aangericht. En ik denk dat dat een van je grootste inzichten moet zijn, want het is niet zo dat iets zomaar in je schoot geworpen wordt. Al helpt het universum wel mee. Doe alles wat er binnen je macht ligt en vecht voor de glorie.’

Het artikel bij dit video interview staat nu online op: https://www.welovecommunities.nl/blog

Dit interview is onderdeel van het project We love communities. Maartje Blijleven is digital community expert, keynote-spreker en werkte voor o.a. Endemol, KLM en Heineken. Ze is founder van We love communities en helpt ondernemers en professionals om succesvol te zijn met hun online community. Op 24 september komt haar boek bij Uitgever Nieuw Amsterdam uit. Inclusief stappenplan en een online cursus.

Maartje Blijleven interviewde daarvoor 36 van de beste community experts van Nederland en daarbuiten. De beste verhalen, geheimen, tips en tricks verschijnen in haar boek. Op www.welovecommunities.nl/blog kun je de interviews terug zien en ook het artikel met de tips en learnings erbij lezen. En meer leren over hoe je zelf succesvol bent dankzij de kracht van jouw (online) community.
Video Rating: / 5

Video Rating: / 5


Lees meer over Bij jezelf blijven hoe doe je dat


Login

Don't have an account ? Sign Up

Register New Account

Already have an account ? Login

Reset Password

Already have an account ? Login